Intryck: Civilization Revolution

I torsdags släpptes ju demot på detta, i alla fall mitt tycke, efterlängtade spel. Det var dock först idag som jag fick chansen att pröva det. Mitt första intryck är att det inte är direkt stor skillnad från de äldre spelen i serien. Kontrollerna fungerar riktigt bra och jag tycker det är ett bra exempel på att det visst går att göra bra strategi spel till konsoler. Dock blev jag som vanligt överväldigad av all information som finns. Att dessutom den encyklopedia som finns inbyggd i spelet bara visat ett visst urval av det som finns, det är ju bara ett demo, gjorde det ännu mer förbryllande. Speciellt när det var saker som jag inte alls var intresserad av att läsa om. Jag vill ju veta mer om de trupper, landområden och teknologier som jag faktiskt har tillgång till. Förhoppningsvis kommer det vara möjligt att läsa om dessa även i manualen, men det kanske är för mycket att begära.



Dessutom låter alla rådgivare som Mr.Bean. Vilket var lite charmigt i början, men ganska störande efter ett tag. Dock går det att stänga av deras röster, får se hur jag gör i framtiden då man har tillgång till fler civilizationer än Romarna och Egypterna. Förutom dessa små bagateller så verkar det vara ett kompetent spel och jag kommer nog plocka upp ett exemplar när det väl släpps. Jag gillar även att det går att vinna på fyra olika sätt. Genom total världsherravälde, genom att vara först med att skicka upp en rymdraket till Alpha Centurion, genom att samla ihop 20.000 guld eller att genom att samla på sig 20 världberömda personer och byggnader.

Kommentarer
Postat av: Johan

Jag har inte hunnit testat, men jag blev sugen på att testa det nu.

2008-06-08 @ 19:14:53
URL: http://www.ludus.se
Postat av: Henrik Sultan

Går det att vinna på fler sätt än total dominans? Eller är det bara jag som är sjukt krigisk i alla civ spel kanske...:p

2008-06-16 @ 18:16:22
URL: http://sultansblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0