Värmland och Sam & Max: Culture Shock

Sitter numera i Värmland hos mina föräldrar. Tyvärr verkar det vara något knas med deras uppkoppling, vilket gör att jag inte kan logga in med min egna bärbara dator på det trådlösa nätverket, utan bara kan använda min mors. Kan det ha och göra med ip-adresserna på något vis tro? Hur som helst. Dum som jag var laddade jag bara ner första episoden av Sam & Max och inte hela säsongen innan jag åkte hemifrån. Så nu får jag ladda ner episoderna ett i taget, föra över dem till min dator med hjälp av ett usb-minne och sedan använda mig av en manuell nyckel för att låsa upp spelet. För att få den manuella nyckeln måste jag maila till Telltales support, med världens längsta kod, för att säkert få världens längsta kod tillbaka.

Hur som helst. Jag har i alla fall klarat första episoden av denna humoristiska serie. Gillar verkligen den korta episodindelningen, dock är det fortfarande lika klurigt. Jag fick faktiskt ta hjälp av en guide en gång för att komma vidare när jag suttit och försökt med en och samma gåta i närmare en timme. Sams kommentarer påminner litegrann om 70-talets Batman och Robin, speciellt då Robin. "Holy makarony and all soft marshmallows in the world, Batman". Ska bli riktigt skoj att fortsätta med serien. Nu får du se upp Atlas. Efter sommaren kommer serien att vara avklarad....... kanske......



Ställning Gwellmyn vs. Farbror Atlas: 11-13

Avklarat 2008

1. Legend of Zelda: Phantom Hourglass
2. Mass Effect
3. Army of Two
4. Portal
5. Professor Layton and the Curious Village
6. Super Mario Galaxy
7. Golden Axe
8. Mario Party DS
9. Neutopia
10. GUN
11. Sam & Max 101: Culture Shock.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0