Ledningen är min!

Mwhahahaha. Nu du Farbror Atlas. Nu är ledningen min. Det spel som jag skulle gå om med blev dessutom ett gammalt Turbografx-16 spel vid namn Neutopia. De flesta beskriver det som en Zelda klon och jag måste nog hålla med. Det påminner i mångt och mycket om The Legend of Zelda. Istället för Link spelar du en karaktär som heter Jazeta som måste hitta åtta stycken medaljonger för att kunna färdas till den ondskefulla Dirths palats i norr. Dirth har nämligen kidnappat prinsessan och lagt ett mörker över hela Neutopia. Spelet var ganska trivsamt, även om svårighetsgraden var ganska hög. Detta beroende mestadels på att kontrollen var ganska trög och det var lätt att bli träffad av fienderna även om man tyckte att man var en halvmil ifrån dem. För sin tid var det säkert stort och äventyrsaktigt, själv fann jag det dock lite tjatigt. Spring till en grotta, leta efter ett magiskt föremål, en nyckel och en kristallkula som du kunde se grottan med. Sedan var det bara att hitta bossen och spöa skiten ur honom. Känns det igen?

image34

Ställning Gwellmyn vs. Farbror Atlas: 9-8

Avklarat 2008

1. Legend of Zelda: Phantom Hourglass
2. Mass Effect
3. Army of Two
4. Portal
5. Professor Layton and the Curious Village
6. Super Mario Galaxy
7. Golden Axe
8. Mario Party DS
9. Neutopia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0