Mer tankar om GTA4

Nu har jag spelat ännu fler timmar av detta spel. Jag är fortfarande inte helt övertygad. Visst det blir mer och mer att göra desto längre in i spelet man kommer, dock är det fortfarande många uppdrag som liknar varandra. Jag fastnade även för en recension av Mats Lerneby i GP som gav spelet 3 av 5. Han skriver mycket vad jag tänker om spelet. Spelet hålls mycket uppe tack vare historien och att Niko faktiskt är riktigt charmig. Denna recension har även fått fans att, som vanligt, bli helt rabiata. Hur kan man uttrycka sig dåligt om ett spel som alla andra älskar!?

Speciellt på Loading har man startat en tråd där många spyr galla över Mats recension. Vafan, sluta vara så jäkla blinda, spelet är bra men inte SÅ bra som ni vill få det till. Jag tycker även att Mats gör rätt i att ifrågasätta alla andras recensioner. Som vanligt liknar nämligen många recensioner varandra, som jag tog upp i inlägget om Mass Effect. Ibland undrar jag om de får en manual från spelbolagen om vad de ska skriva.

Även GP själv har fått nys om detta och skrivit en liten notis om detta där Mats fortfarande står fast när det gäller sitt betyg. Jag tycker även att flera av de läsarkommentarer som finns med känns rejält insöade. Varför kan inte alla få tycka olika? Måste alla haka på den förbaskade hypen som var om spelet. Låt killen tycka vad han vill. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0