Totte recenserar........ "I Love Europe"

Då var det dags för Totte recenserar. Undrar ni vad det är för något föreslår jag att ni tar en titt på den senaste Tottes recenserar som ni finner strax nedanför det här inlägget.

Så då kör vi som vanligt. Den här gången recenseras.......



Melodifestival bidraget "I Love Europe" med Christer Sjögren

Grafik & Ljud
Detta är helt klart den viktigaste punkten i denna recension. Om vi börjar med grafiken. Jag är språklös. En massa plymer, en fetlagd vitklädd trumpetare och en svartklädd (visserligen ganska klassiskt) Christer Sjögren. Kunde allt varit lite roligare. Även om tjejerna vevar på ganska bra med sina fjäderfän. Sedan när det gäller ljudet, jag kan inte låta bli att tycka att den är ganska trallvänlig. Även om texten är fruktansvärt tråkig. Att han dessutom har en av de bättre låtarna i hela deltävlingen, säger mest om vilket medelmåttigt deltävling det var.
Betyg: 3

Spelkontroll
Även om jag skulle vilja, så kan jag inte byta kanal. Jag sitter som förstenad och med gapande mun. Låten är hiskelig, samtidigt kan jag inte sitta där med ett fånigt flin på mina läppar. Den påminner fruktansvärt mycket om de tyska schlagerlåtarna som mina föräldrar lyssnar på varje kväll på tysk tv. Även då är man tvungen att lyssna på det och det känns hemskt att veta att man börjar tycka att det är svängigt.
Betyg: 2

Handling
Jag har svårt för låtar som försöker fjäska sig fram genom tävlingar. Även om den inte är så sliskig som Irländska bidrag brukar vara med sitt "Hela-världen-behöver-fred" tjafs, så är det ändå en låt som försöker locka röster genom att berätta om underbara europa. Så jävla häftigt är inte Europa eller för den delen schlagerfestivalen.
Betyg: 1

Spelglädje
Det här är jag är riktigt kluven. Låten är svängig och som Christer själv sa, "Man blir gla´ när man hör den". Man kan inte låta bli att sjunga med i refrängen och sitta där med sitt fåniga smil. Även Anna (min flickvän) som verkligen avskydde den, går runt och småsjunger på den hela tiden. Det är väl så en schlagerlåt ska vara? En jävla plåga som man inte kan släppa helt enkelt.
Betyg: 3

Totala Betyg: 9
Återigen, en låt som lätt fastnar och som jag tyvärr tror jag kommer ha stor chans att ta hem hela melodifestivalen. Men, det blir väl Carola igen, oavsett hur hiskelig låten hon sjunger låter så kommer hon vinna. Det gör hon alltid.

Kommentarer
Postat av: k-paw

jag vågar inte titta på videon.

2008-02-11 @ 12:39:36
URL: http://kinapuffen.blogg.se
Postat av: Gwellmyn

Det är klart du ska kolla på videon, det är ju halva grejen :P

2008-02-11 @ 12:42:33
URL: http://gwellmyn.blogg.se
Postat av: Arktos

huwah! jag vågar inte heller kolla videon. Det står ju att man inte kan sluta sjunga den. Nej jag ska inte förpesta världen med denna smörja. Ha jag fördömer den (alltså jag har fördomar mot den)!

2008-02-12 @ 16:33:08
URL: http://bjornaxen.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0