Totte recenserar........... Laman i Hungvik

Oj, oj, oj.... det var bra länge sedan jag skrev en "Totte recenserar", men tro inte att jag glömt av den helt och hållet. Jag har bara försökt hålla utkikt efter bra saker att recensera...... eller så är jag bara lat. Hur som helst så gör denna lilla kolumn en comeback. För er som undrar vad detta går ut på, föreslår jag att ni går tillbaka till den första "Totte Recenserar" och läser på.

Denna gång recenseras..........



Laman som vaktar fåren i Hungvik.

Grafik & Ljud
Laman är helt klart ett ståtligt djur. Speciellt när den står fyra huvuden högre än fåren i hagen och spanar ut efter fiender. Den är vit och brun, vilket passar in på något speciellt sätt. Ser ungefär ut som att bakdelen har blivit doppad i choklad. Jag har inte haft chansen att höra hur den låter, men jag har hört att de ska vara som åsnor eller kameler ungefär, vilket drar ner betyget litegrann.
Betyg: 3

Spelkontroll
Här står jag alldeles handlös. Jag har endast sett den på håll och det är svårt att avgöra om den är medgörlig eller inte. Dock känns det som att den har ett eget jävlar anamma och är antagligen väldigt överbeskyddande. Skulle nog inte ge mig in i närkamp med en lama.
Betyg: 2

Handling
Lamor i stort har en gedigen historia. De började som packdjur till gamla Inka indianer och har sedan dess används av människor som packåsnor, sällskapsdjur och vaktdjur. Tyvärr vet jag inte speciellt mycket om Laman som finns i Hungvik. Den verkar dock inte ha världens största actionliv.
Betyg: 3

Spelglädje
Jag har förstått det som att Lamor kan ge mycket glädje och är väldigt sociala djur. Laman i Hungvik ger i alla fall mig och Anna en viss glädje när vi åker förbi den och den lyfter på huvudet. Anna verkar i alla fall förtjust i den eftersom hon utbrister "Lama, lama, lama, lama, lama......." varje gång vi åker förbi den. Samtidigt gör den inga avancerade saker som volter eller springer efter pinnar. Den trivs bättre liggandes i gräset eller ståendes på en höjd, sökande efter ondskefulla varelser att spotta på.
Betyg: 3

Totala Betyg: 11
Lamor är visserligen coola, men inte så coola att de får en "Totte rekommenderar". Den får allt visa lite mer action innan betyget höjs.

Kommentarer
Postat av: Johan

Lamor är väldigt tuffa, man skulle vilja se hur en alpacka står sig mot en lama.

2008-06-18 @ 21:08:43
URL: http://www.ludus.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0